Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do grona sponsorów piłkarskiej drużyny Motor Lublin i została jej oficjalnym partnerem. Czytaj więcej »
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do grona sponsorów piłkarskiej drużyny Motor Lublin i została jej oficjalnym partnerem. Czytaj więcej »
W dniu 24 kwietnia 2025 roku firma Carlsberg Polska świętowała jubileusz 180-lecia Browaru Okocim. Czytaj więcej »
Żabka Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zdobyła certyfikat „Zgodny ze standardem GS1 GDM – Polski Model Danych Produktowych”. Oznacza to, że Żabka w pełni wdrożyła standard GS1 GDM i uzyskała potwierdzenie zgodności z tym standardem. Certyfikacja pozwoliła firmie na usprawnienie zarządzania danymi produktowymi, przyspieszenie obiegu informacji, redukcję błędów... Czytaj więcej »
Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol Tadeusz Mroczkowski wziął udział w debacie „Polska żywność na rynkach zagranicznych" podczas XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W panelu poświęconym eksportowi produktów rolno-spożywczych podzielił się doświadczeniami Mlekpolu, zdobytymi dzięki wieloletniej sprzedaży wyrobów do ponad 100 krajów na całym... Czytaj więcej »
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend... Czytaj więcej »
Nagroda „Orły ESG” jest nowatorskim sposobem docenienia osiągnięć firm w zakresie zrealizowanych projektów ESG. Uroczyste wręczenie tego zaszczytnego wyróżnienia spółce Dr. Miele Cosmed Group S.A. nastąpiło 24 kwietni 2025r w czasie uroczystej Gali w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Czytaj więcej »
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest uważana za potrzebną i korzystną dla konsumentów tylko przez 19,3% klientów. 38,7% myśli wręcz odwrotnie, a 42% nie ma zdania na ten temat. Tak wynika z badania opinii publicznej, przeprowadzonego na próbie ponad 5,4 tys. osób regularnie robiących zakupy w dyskontach. Czytaj więcej »
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich. W pierwszej fazie funkcjonowania obiekt będzie obsługiwał ok. 1,5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia. Powierzchnia magazynu to aż 35 tys. m kw., z potencjałem do ekspansji o kolejne 6,5 tys. m kw. Docelowo w nowym centrum logistycznym zostanie zapewnionych ok. 600 miejsc pracy. Czytaj więcej »
Raport dotyczący sklepów spożywczych wykazał, że w I kw. br. ruch wzrósł rdr. tylko w placówkach convenience – o 5,2%. Z kolei zmniejszył się rdr. w supermarketach – o 5%, hipermarketach – o 3,2%, a także w dyskontach – o 3,1%. Do tego w ww. okresie rdr. przybyło unikalnych klientów wyłącznie w sklepach convenience. W pozostałych formatach zanotowano spadki rdr. Czytaj więcej »
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy Auchan w całej Polsce zyskają fizyczny dostęp do zielonej energii pochodzącej z 35 polskich farm fotowoltaicznych firmy GoldenPeaks Capital, z którą sieć podpisała w ubiegłym roku 12-letnią umowę zakupu energii (PPA). Czytaj więcej »
Lidl Polska jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we wszystkich – ponad 900 – sklepach oraz rozpoczyna kampanię edukacyjną na temat zasad zbiórki. To ważny krok w kierunku ochrony środowiska, więc sieć już teraz chce wspierać klientów w wyrabianiu nowych nawyków. Czytaj więcej »
Z przykrością informujemy, że zmarł Paweł Kapuściński. Czytaj więcej »
SPAR Polska pod nowym właścicielem i nowym zarządem konsekwentnie realizuje strategię budowania wysokiej jakości serwisu sklepów SPAR w Polsce. Nabiera wiatru w żagle, odzyskuje wiarygodność, podnosi standardy towarowe i jakościowe sieci SPAR. Spółka idzie do przodu przywracając rentowność i zaufanie do globalnej marki, która działa na krajowym rynku. Odzyskuje swoje... Czytaj więcej »
27 lutego 2025 roku w Nowym Dworze Mazowieckim odbyło się oficjalne otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego Frigo Logistics, operatora logistycznego dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury. W wydarzeniu udział wzięli m.in.: Prezes Zarządu Frigo Logistics Kris Verbruggen, Ambasador Japonii w Polsce Akira Kono i Burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego Sebastian Sosiński. Czytaj więcej »
W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski. Czytaj więcej »
Z najnowszego badania Grupy Blix wynika, że 84% konsumentów planuje przed Wielkanocą szukać sklepowych promocji. W ubiegłym roku taką chęć deklarowało 81,2% badanych. Obecnie dla 7,6% ta kwestia nie ma znaczenia. Czytaj więcej »
Z najnowszego badania rynku wynika, że w tym roku prawie 46% Polaków zamierza ciąć wielkanocne wydatki względem zeszłorocznych. W ub.r. więcej osób planowało ograniczać świąteczne koszty w stosunku do 2022 roku – blisko 53%. Jednak eksperci nadal widzą problem i dodają, że rynek konsumpcji notuje spadki. Czytaj więcej »
Aż 53,5% Polaków oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami tuż przed świętami, żeby w tym roku kupić taniej produkty na Wielkanoc. Przeciwnego zdania jest 21,2% rodaków. Z kolei 15,3% konsumentów nie potrafi określić się w tym temacie, a 10% w ogóle nie jest nim zainteresowanych. Czytaj więcej »
Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24% Polaków w ogóle nie uwzględnia alkoholu w swoich wielkanocnych wydatkach. Z kolei osoby, które planują jego zakup na świąteczny stół, najczęściej chcą zapłacić w sumie 50-100 zł lub poniżej 50 zł – odpowiednio 18,8% i 17%. Czytaj więcej »
Eksperci spodziewają się, że przed samą Wielkanocą będzie w sklepach dużo drożej niż przed poprzednią. Potwierdzają to wstępne szacunki z początku kwietnia, z których wynika, że ceny w sklepach poszły w górę o 6,8% rdr. Czytaj więcej »
Eksperci komentujący najnowsze badanie rynkowe szacują, że typowa czteroosobowa rodzina łącznie wyda średnio ok. 800-1200 zł na samą żywność. I zauważają, że Polacy, pomimo wzrostu cen, starają się tak dostosować koszyk zakupowy, żeby nie zapłacić więcej pieniędzy niż rok temu. Czytaj więcej »
Projekt nowelizacji KSC jest jednym z najważniejszych projektów procedowanych przez Rząd z punktu widzenia warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Projekt nowelizacji KSC zmierza jednak nie tylko do transpozycji dyrektywy NIS2, lecz również do wdrożenia dokumentu tzw. 5G Toolbox, który w założeniu nie powinien mieć w ogóle zastosowania do podmiotów MŚP. Czytaj więcej »
W marcu codzienne zakupy zdrożały średnio o 6,7% rdr. Na 17 obserwowanych kategorii jedna była na minusie, a reszta – na plusie. W lutym wszystko ogółem podrożało o 5,8 rdr. Dwa segmenty poszły w dół, a pozostałe – w górę. Ostatnio w TOP5 drożyzny znalazły się dokładnie te same grupy towarów co poprzednio, w dodatku w identycznej kolejności. Czytaj więcej »
Grupa Eurocash kończy w tym roku 30 lat. Z okazji jubileuszu podsumowuje swój wkład w rozwój handlu i mówi wprost: zamykają się głównie sklepy niezrzeszone[1], a detalistom opłaca się integracja z siecią. Jednocześnie podkreśla, że z siecią liczącą ponad 15,5 tys. placówek jest nie tylko czołowym hurtownikiem FMCG, ale też – zgodnie z analizą Deloitte – największym... Czytaj więcej »
45,8% Polaków zamierza zmniejszyć swoje wielkanocne wydatki względem zeszłorocznych. Dla porównania, rok temu blisko 53% osób zakładało pomniejszenie świątecznych kosztów w stosunku do 2022 roku. Obecnie 34,9% rodaków nie planuje zaciskać pasa. Z kolei 9,8% konsumentów jeszcze nie wie, jak zarządzi swoim budżetem - wynika z raportu UCE RESEARCH i Shopfully. Czytaj więcej »
Kwietniowe wydanie miesięcznika Hurt & Detal jest już w drodze do Czytelników. Czytaj więcej »
W tym roku 15,6% Polaków zamierza średnio wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w badaniu UCE RESEARCH i Shopfully. Zatem czteroosobowa rodzina łącznie na samą żywość przeznaczy średnio ok. 800-1200 zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się przedział 150-200 zł – 14,4%. Z kolei 13,7% rodaków nie... Czytaj więcej »
Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów, jeden z największych producentów słodyczy w Polsce oraz jeden z wiodących producentów żelek w Europie, realizują kolejny etap strategii biznesowej opartej na produkcji żelek i produktów pochodnych – w marcu ruszyła linia do produkcji pianek Marshmallow. Czytaj więcej »
Producenci wybrali najciekawsze młode marki i projekty popularyzacji konsumpcji podczas wydarzenia: Branding Ovation 2025. Czytaj więcej »
Prezydent USA Donald Trump ogłosił nową ustawę o wzajemnych taryfach celnych, nakładającą dodatkową 20% opłatę na towary z UE. Wprowadzenie dodatkowych ceł grozi zakłóceniem globalnych łańcuchów dostaw, wzrostem cen i ograniczeniem dostępu do rynku dla rolników i spółdzielni rolniczych po obu stronach Atlantyku, co będzie miało znaczące konsekwencje gospodarcze dla... Czytaj więcej »
Rozmowa z Robertem Sasem, Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz...
Marka E.Wedel udowadnia, że mimo trudnego otoczenia...
Marcin Jakubczak, National Sales Manager, Mattoni 1873...
Rozmowa z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu Spirits w...
Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w firmie Unilever...
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
FoodWell (Delecta) i Mieszko (Zozole) łączą siły...
Na najbliższe miesiące planowane są kolejne otwarcia....
Internauci zdecydują, kto zagra przed legendami futbolu...
Wiosna i lato to doskonały czas, by zostawić smartfony w...
Ser topiony w plastrach 130 g o smaku BURGERA! SERTOP...
To bezalkoholowa odsłona najpopularniejszego piwa miodowego w...
Klasyczny camembert od Valbon to kwintesencja smaku i stylu...
To odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów, dotyczące...
To najnowsza propozycja firmy Zott, która łączy pełny smak...
Grand Caramel Popcorn to tegoroczna supernowość w linii...
Pieczenie na medal...
Smak grilla zaczyna się od mięsa...
W social media i sprzedaż produktów w dyskontach Dino...
Globalna kampania „Dwa to więcej niż jeden” („Two is...
Rozpoczynają wiosenną promocję, której celem jest...